Regulamin

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

DENTAL LUBLIN

§ 1

INFORMACJE OGÓLNE

  1. Sklep internetowy Dental Lublin dostępny jest pod adresem internetowym: www.dental.lublin.pl oraz www.dentallublin.pl. Prowadzony jest przez DENTAL Łukasik spółka jawna, ul. Lwowska 6, 20-128 Lublin, wpisany do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Lublinie XI Wydz. Gosp. KRS, Regon 004200546, Nip 712-010-03-92.
  2. Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego Dental Lublin (składanie zamówień na Produkty dostępne w sklepie internetowym, dostawy zamówień, formy płatności) a także warunki zawierania i rozwiązywania Umów Sprzedaży Produktów oraz tryb postępowania reklamacyjnego.
  3. Oferta sklepu Dental Lublin skierowana jest do Przedsiębiorców (m.in. gabinetów, klinokom, placówkom medycznym, sklepom medycznym). Prowadzi sprzedaż Produktów specjalistycznych przeznaczonych wyłącznie dla profesjonalistów, czyli osób posiadających wykształcenie stomatologiczne, medyczne lub osób, które są związane z branżą stomatologiczną lub medyczną. Sklep internetowy Dental Lublin nie jest przeznaczony dla osób prywatnych (konsumentów).
  4. Niniejszym Regulaminie ma zastosowanie w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.

§ 2

DEFINICJE ZAWARTE W REGULAMINIE

  1. FORMULARZ ZAMÓWIENIAinteraktywny formularz dostępny na stronie internetowej sklepu Dental Lublin umożliwiający złożenie Zamówienia, określenie warunków umowy Sprzedaży, sposobu dostawy, płatności.
  2. KOSZYK – element sklepu internetowego, w którym widoczne są wybrane przez Klienta produkty do zakupu, Przed dokonaniem zakupu w pozycji Koszyk jest możliwe także ustalenie i modyfikacja danych w zamówieniu takich jak ilości produktów, dane adresowe, dane do faktury VAT, sposób dostawy, formy płatności oraz uwagi.
  3. KLIENT – Usługobiorca, który zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
  4. PRZEDSIĘBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, która korzysta ze Sklepu i jednocześnie nie jest laikiem w rozumieniu Ustawy z dnia 7 kwietnia 2022r. o wyrobach medycznych.
  5. PRODUKT – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  6. WYROBY MEDYCZNE – Produkty, które nabywać mogą wyłącznie klienci, nie będący laikami w rozumieniu Ustawy z dnia 7 kwietnia 2022r. o wyrobach medycznych.
  7. REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu.
  8. SKLEP – Sklep internetowy Usługodawcy działający pod adresem www.dental.lublin.pl, www.dentallublin.pl
  9. SPRZEDAWCADENTAL Łukasik spółka jawna, ul. Lwowska 6, 20-128 Lublin.
  10. UMOWA SPRZEDAŻY – Umowa Sprzedaży Produktu zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
  11. UMOWA ZAWARTA NA ODLEGŁOŚĆ umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłączeniem wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia Umowy Sprzedaży włącznie.
  12. ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
  13. CENA – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, obejmująca podatek VAT, uwidoczniona na stronie sklepu przy danym produkcie.

§ 3

KONTAKT ZE SPRZEDAWCĄ

  1. Dane kontaktowe Dental Lublin od poniedziałku do piątku w godzinach pracy 8-16
  • telefon: 81 747-62-42, 885-390-638, 783-969-452
  • siedziba firmy – listownie: DENTAL ŁUKASIK SPÓŁKA JAWNA, ul. Lwowska 6, 20-128 Lublin
  • adres e-maila: ino@dental.lublin.pl
  1. Sprzedawca będzie się kontaktował z Klientem za pomocą podanych w Formularzu Zamówienia danych kontaktowych, tj. telefonu, adresu e-mail.

    § 4

    INFORMACJE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW ORAZ ICH ZAMAWIANIA

  2. Sklep Dental Lublin prowadzi sprzedaż Produktów za pośrednictwem sieci Internet.

  3. Produkty oferowane w Sklepie są nowe, zgodne z umową i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski, w Sklepie znajdują się między innymi wyroby medyczne dopuszczone do obrotu na terenie Rzeczpospolitej Polskiej oraz posiadające wszelkie zezwolenia i atesty.

  4. Zdjęcia Produktów są poglądowe i mogą różnić się od rzeczywistego wyglądu danego Produktu. Nie zmienia to ich właściwości i nie może być podstawą do ewentualnych roszczeń.

  5. Informacje znajdujące się na stronach internetowych Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient, składając Zamówienie, składa ofertę kupna określonego Produktu na warunkach podanych w jego opisie.
  6. Cena Produktu uwidoczniona na stronie internetowej Sklepu podana jest w złotych polskich (PLN) i zawiera wszystkie składniki. Cena nie zawiera kosztów dostawy.
  7. Zamówienia można składać poprzez witrynę internetową za pomocą Formularza Zamówień (www.dental.lublin.pl, www.dentallublin.pl) – 24 godziny na dobę przez cały rok.
  8. Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.
  9. Do każdego Zamówienia Sprzedawca wystawia fakturę VAT lub paragon.

§ 5

PRZYJĘCIE I REALIZACJĄ ZAMÓWIENIA

  1. Do zawarcia Umowy Sprzedaży, niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez Klienta Zamówienia udostępnionym przez Sprzedawcę sposobem.
  2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie.
  3. Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia, o którym mowa w pkt 2 niniejszego paragrafu powoduje związanie Klienta jego Zamówieniem. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia następuje poprzez przesłanie wiadomości e-mail.
  4. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia zawiera potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia oraz jest zobowiązaniem się Klienta do zapłaty za zamówione Produkty i sposób ich dostawy.
  5. Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w pkt 4 niniejszego paragrafu, zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.
  6. Każda Umowa Sprzedaży będzie potwierdzana dowodem zakupu, który będzie dołączany do Produktu.
  7. W trakcie składania Zamówienia należy podać dane niezbędne do zawarcia umowy sprzedaży – imię i nazwisko, nazwa firmy, adres, adres dostawy, NIP, e-mail, telefon, sposób płatności, sposób dostawy, wybrane Produkty.
  8. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zweryfikowania danych Klienta i zamówionych Produktów oraz odmowy realizacji zamówienia w przypadku niekompletnych lub nieprawdziwych danych Klienta lub próbę dokonania zakupu przez Klienta nie będącego upoważnionym do dokonywania zakupu wyrobów medycznych. W szczególności Sprzedawca zastrzega sobie odmowę zrealizowania Zamówienia w przypadku gdy Klient jest laikiem w rozumieniu Ustawy z dnia 7 kwietnia 2022 r. o wyrobach medycznych. 
  9. Sprzedawca może w każdym czasie wycofać Produkty ze Sklepu bez podania przyczyny.

§ 6

SPOSOBY PŁATNOŚCI

  1. Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:
  • płatność przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy (przedpłata, przelew 7 dni, przelew 14 dni)
  • płatność za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności.
  • płatność przy odbiorze -pobranie
  1. W przypadku płatności przelewem tradycyjnym, wpłaty należy dokonać na rachunek bankowy numer:Santander Bank POLSKA
    Nr konta: 68191010192600412531210001
    SWIFT WBKPPLPP
    IBAN PL68191010192600412531210001
    W tytule przelewu należy wpisać „Zamówienie nr …”, „Faktura VAT nt ….”
  2. W przypadku płatności za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności Klient dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem realizacji Zamówienia. Elektroniczny system płatności umożliwia dokonanie płatności za pomocą karty kredytowej lub szybkiego przelewu z wybranych polskich banków.
  3. Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty ceny z tytułu Umowy Sprzedaży w terminie 3 dni roboczych od dnia jej zawarcia, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.

§ 7

KOSZT, TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY PRODUKTU

  1. Koszty dostawy Produktu, które pokrywa Klient, są ustalane w trakcie procesu składania Zamówienia.
  2. Na termin dostawy Produktu składa się czas kompletowania Produktu oraz czas dostawy Produktu przez przewoźnika.
  3. Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć Produkt w terminie do 10 dni roboczych chyba że w opisie produktu został podany inny termin. Rozpoczęcie terminu dostawy liczy się od dnia zawarcia umowy (dla przesyłek płatnych przy odbiorze) lub dnia wpływu środków na konto Sprzedawcy (dla umów z płatnością przelewem).
  4. Zakupione w Sklepie Produkty są w wybrany przez Klienta sposób za pośrednictwem firmy wybranej przez Sprzedawcę.
  1. Zamówione Produkty będą dostarczone przez Sprzedawcę zgodnie z wybraną przez Klienta formą dostawy. Koszty dostawy Produktu będą uwidocznione podczas składania zamówienia i pokrywa je Klient.

  2. Wraz z Produktami Sprzedawca przesyła dokument potwierdzający dokonanie zakupu w postaci faktury VAT lub paragonu.

  3. Przeglądanie i zakupy Produktów w Sklepie są udostępnione wyłącznie podmiotom nie będącym laikami w rozumieniu Ustawy z dnia 7 kwietnia 2022 r. o wyrobach medycznych.

§ 8

REKLAMACJE I ZWROTY PRODUKTÓW

REKLAMACJE

  • W przypadku ewentualnych reklamacji Kupujący kontaktuje się telefonicznie lub mailowo ze Sprzedającym. Zgłaszając reklamację należy podać numer zamówienia, dowodu zakupu oraz opisać przedmiot reklamacji.

  • Warunkiem rozpatrzenia reklamacji towaru jest przesłanie go na adres Sprzedającego z załączonym opisem wady i kserokopią faktury VAT lub paragonu.

  • W chwili odbioru Kupujący zobowiązany jest sprawdzić stan przesyłki. W przypadku stwierdzenia jej uszkodzenia Kupujący obowiązany jest zgłosić ten fakt dostawcy i niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedającym.

  • Reklamacje w przypadku uszkodzeń mechanicznych przesyłki powstałych podczas transportu będą rozpatrywane wyłącznie po sporządzeniu protokołu szkodowego podpisanego przez Kupującego i dostawcę przesyłki.

ZWROTY

  • Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, konsument ma prawo do zwrotu zakupionego towaru w terminie 14 dni od otrzymania towaru. Zwracany towar nie może nosić śladów użytkowania, musi być zwrócony w stanie nienaruszonym, w oryginalnym opakowaniu.

  • Towar nie spełniający powyższych warunków nie zostanie przyjęty do zwrotu.

  • W celu dokonania zwrotu towaru konieczny jest wcześniejszy kontakt ze Sprzedającym.

  • W razie zwrotu towaru, Kupujący ponosi koszty przesyłki towaru do Sprzedającego.

ZWROTY WYROBÓW MEDYCZNYCH

Zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 roku Prawo farmaceutyczne (Dz. U. nr 126, poz. 1381 z późn. zm.) produkty lecznicze i wyroby medyczne nie podlegają zwrotowi. Zgodnie z powyższą Ustawą, wyroby medyczne można reklamować tylko i wyłącznie w 2 przypadkach, jeśli produkt leczniczy lub wyrób medyczny ma:

  • Wadę jakościową ujawnioną i zgłoszoną nie później niż w dniu dostawy.
  • Został niewłaściwie wydany (np. za niewłaściwą odpłatnością, w innej dawce lub postaci).

KOSZTY TRANSPORTU REKLAMACJI / ZWROTU

  • Klient będący Przedsiębiorcą wysyła Produkt na własny koszt za pośrednictwem dowolnej firmy spedycyjnej, po naprawie sprzęt zostanie odesłany na koszt firmy Dental Lublin

  • Jeżeli sprzęt dostarczony okaże się sprawny i firma nie wykryła usterki, Dental Lublin pobierze opłatę za diagnostykę i koszty przesyłki.

§ 9

DANE OSOBOWE KLIENTÓW SKLEPU

ADMINISTRATOR DANYCH

  • Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę – w tym o pozostałych celach oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych – znajdują się w dostępnej w Sklepie Polityce prywatności, przygotowanej zgodnie z zasadą przejrzystości wynikającą z ogólnego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 o ochronie danych („RODO”).

CEL I PODSTAWA PRZETWARZANIA

  • Celem przetwarzania danych Kupującego podanych w związku z zakupami w Sklepie jest realizacja zamówień.

  • Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych w tym przypadku jest:

    a. umowa lub działania podejmowane na żądanie Kupującego, zmierzające do jej zawarcia

    (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
    b. ciążący na Sprzedawcy obowiązek prawny związany z rachunkowością (art. 6 ust. 1 lit. c

    RODO),
    c. prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy, polegający na przetwarzaniu danych w celu

    ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

DOBROWOLNOŚĆ PODANIA DANYCH

  • Podanie danych przez Kupującego jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do zawarcia umowy. Niepodanie danych niezbędnych do realizacji zamówienia uniemożliwi zawarcie umowy w Sklepie.

OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH

Dane Kupującego podane w związku z zakupami w Sklepie będą przetwarzane do momentu, w którym:

  • przestanie obowiązywać umowa zawarta między Kupującym a Sprzedawcą,
  • na Sprzedawcy przestanie ciążyć obowiązek prawny, zobowiązujący go do przetwarzania danych Kupującego,
  • ustanie możliwość dochodzenia roszczeń przez Kupującego lub Sprzedawcę, związanych z umową zawartą przez Sklep,
  • zostanie przyjęty sprzeciw Kupującego wobec przetwarzania jego danych osobowych – w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych był uzasadniony interes Sprzedawcy (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) –
    w zależności od tego, co ma zastosowanie w danym przypadku.

PRAWA PRZYSŁUGUJĄCE KUPUJĄCEMU

Kupujący ma prawo żądania:

  • dostępu do swoich danych osobowych,
  • ich sprostowania,
  • usunięcia,
  • ograniczenia przetwarzania,
  • przeniesienia danych do innego administratora.
  • kupujący ma ponadto prawo wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Kupującego – wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych, opartego na art. 6 ust. 1 lit. f RODO (tj. na prawnie uzasadnionych interesach realizowanych przez Sprzedawcę).

KONTAKT W SPRAWIE DANYCH OSOBOWYCH

W celu realizacji swoich praw, Kupujący powinien skontaktować się ze Sprzedawcą, wykorzystując dane kontaktowe wskazane w § 3 Regulaminu.

§ 10

PLIKI COOKIES

Sprzedawca korzysta z cookie (ciasteczka) w celu zapewnienia świadczenia usług na najwyższym poziomie. Stosowane cookies są bezpieczne i są zapisywane na urządzeniu Klienta w celu dostosowania świadczonych usług indywidualnie dla każdego Klienta. Każdy Klient może zmienić ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce lub usunąć je ze swojego urządzenia. Niemniej należy liczyć się ze zmianą działania niektórych funkcjonalności Sklepu internetowego Sprzedawcy.

§ 11

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1.  Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, lecz niezbędna do złożenia Zamówienia i zawarcia Umowy.
  2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu w związku z możliwością zmian organizacyjnych, technicznych lub otoczenia prawnego.
  3. Wszelkie znaki towarowe Produktów zostały opublikowane wyłącznie w celach informacyjnych i identyfikacji Produktów
  4. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta. 
  5. Regulamin wchodzi w życie w dniu 01.12.2024